HTML

Villete

Egy okos egyetemista - politikáról, közéletről, sportról, kultúráról, magyarokról, franciákról... ami jó Firefox-ra optimalizálva

Linkblog

#38

2006.03.29. 23:31 hank_the_freak

Pótolom az előző napokat is... Mostanában nem volt sok időm ezzel foglalkozni, a TDK-k miatt. A héten található ZH-k számát sikerült 0-ra redukálni, de még így is necces, hogy a végére érek-e a dolgaimnak. A politológia TDK még a szerencsésebb eset, ott a baj inkább az, hogy talán többet írok, mint amennyit szabad. Az biztos, hogy embert próbáló és kegyetlen munka volt a hiányos adatokból körzeti magnitúdót és Loosemore-Hanby indexeket számolni (pláne úgy, hogy több helyen is eltérő értéket ad meg a szakirodalom az általam kiszámoltnál, ráadásul sokfélét). Erre rá is ment egy fél nap, amíg az érdemi munkához hozzá tudtam kezdeni. Sajnos Csehországról és Szlovákiáról még mindig egy csomó adat hiányzik, így Lengyelországgal indítottam, ott viszon a mérhetetlen sok anyagból nem tudtam annyit húzni, amennyit eredetileg akartam. Elöljáróban annyit elmondhatok, hogy ami Lengyelországban 1989 és 2005 között történt, igyekeztem mindent ráfogni a választási rendszerre. Ami nem volt nehéz, főleg az 1995-ig tartó időszakban. Most már csak ugyanezt kell megtennem Csehországgal és Szlovákiával is, ám ott hiányoznak az igen fontos preferenciaszavazat-küszöbök értékei, illetve ezek változásai. Csehországról szerencsére a rendelkezésemre bocsátott a nagykövetség egy átfogó választási adatbázist - igaz, csehül. Így hát kénytelen voltam onnan kibogarászni a lényeget, ami vicces volt, de sikerült. Egész jól olvastam csehül a végére. A jó benne az, hogy ezek után már a szlovák adatbázisokat is könnyűszerrel fogom átböngészni.

Ami a másik TDK-t illeti, amelyet hárman készítünk (az én feladatom az írás), az leginkább csak púp a hátamon, tekintve, hogy az egyik legunalmasabb témáról, a felsőoktatás minőségbiztosításának a helyzetéről, illetve a hallgatói véleményezéseknek ebben elfoglalt helyéről szól. Nagyon messze kerültünk az eredeti elképzeléstől (statisztikák készítése az egyetemek hallgatóinak szavazási hajlandóságáról), és így aztán vért fogok izzadni, mire befejezem.

Más: Hiller István járt az egyetemen hétfőn. Természetesen ott ültem. Hiller egyre lazább, ami a kommunikációt illeti. Emellett azonban rendkívül komoly dolgokat tud meggyőzően előadni. Nincs is ezzel semmi gond. Egy egész kicsit lekezelte a moderátort, na de hát ez is a feladata. Néha azonban túl sokat gondolkozott egy kérdésen, és utána ügyetlenül próbálta meg ezt eladni. Valamint nagyon sok kitérő választ adott (de hát ugye Kuncze Gábor is elmondta: nincs olyan kérdés, ami elől egy politikus ne tudna kitérni). Ezzel együtt tisztességesen állta a helyét, nagyon sokszor közbetapsoltunk. Én egy dolgot nem értettem. Számomra már januárban nyilvánvaló volt, hogy az SZDSZ kb. két héttel a választások előtti helyzete dönti majd el, hogy a finisben milyen taktikát alkalmaz az MSZP: besegíti e az SZDSZ-t, vagy lekampányolja (ha annak nagyon kevés a támogatottsága). Hiller pedig elég flegmatikusan beszélt a koalícióról, vagyis inkább a koalíció jövőbeni lehetőségéről, miközben Gyurcsány nagyonis támogatja nyilatkozataiban az SZDSZ-t. Akkor most hogy is van ez? Mert annyira jól azért nem állnak a liberálisok. Hiller azért a lényeget megfogalmazta elég röviden, és többször is elmondta: szavazzunk az MSZP-re. Ami engem illet, én ott leszek a szombati gyűlésen is. Ha felrobbantanak, hát felrobbantanak. :) Valamint Hiller száját kétszer is elhagyta az a mondatrész, amelyet nagyon szerettem volna hallani élőben (a híressé vált "rikácsolós" beszéde után, ami miatt az index Hiller-hangutánzó versenyt hirdetett): "...ez a nemzeti politika!"

Az ukrán úttal kapcsolatban kisebb probléma merült fel. Méghozzá az, hogy április 20.-án - mikor a megváltozott tervek szerint indulunk - lejár az útlevelem. Így hát futottam a központi okmányirodába megújjítatni (ugyanis a vízumot öt nappal az utazás előtt még el kell intézni legkésőbb, és ahhoz ugye útlevél is kéne). 6ezer forintomba fájt a dolog, de legalább lesz útlevelem jövő hét közepére. És akkor már semmi sem állhat az utamba! Olyannyira nem, hogy ennek örömére vettem egy új cipőt is, divatosat. Amint tudok róla képet mutatni, megteszem. Megéri!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://freaky.blog.hu/api/trackback/id/tr40186094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása