Tegnap délután még én sem hittem volna, de tényleg. A sporttörténelem is tud ilyet. Mert ugye, pár kör után már temettem a Török Nagydíjat, sőt már-már kezdtem magam szoktatni a gondolathoz, hogy ha sürgősen nem történik valami a Renault-nál, akkor bizony ez a világbajnokság elveszett.
Még jó, hogy néha a legnagyobb klasszisok követik el a legamatőrebb hibákat (mint jelen esetben a Schumacher-Ferrari páros). Sumi tudott róla hogy Massát is ugyanabban a körben hívják ki? Akkor miért ment fel rá? Miért nem várt? Nem tudott róla? Miért nem figyelmeztette a csapat?
Mindenesetre egy nagyon szép ajándék volt ez a sorstól - Alonsonak és nekem. Az már viszont tisztán Sumi hibája, hogy kicsúszott, és ez közel 6 másodpercébe került. Na de a vb arról (is) szól, hogy ki hibázik kevesebbet.
És akkor az utolsó 15 kör: a tavalyi év jutott eszembe, Imola. Ott 13, itt 15 kör, lényegében ugyanannyi, ugyanaz a felállás, ugyanúgy jobb a Ferrari, csak épp kétszer olyan széles a pálya. És lám: a történelem ismétli önmagát. Még fél óra múlva is remegett a kezem.
Most már maradhatnánk ezen a szálon. Ugyanis 11 évvel ezelőtt egy fiatalember szintén zsinórban kétszer nyert Renault-motorral szerelt autóval világbajnokságot. Michael Schumachernek hívták. Ha a cím igaz, most Alonso következik...